vrijdag 19 juni 2015

Twee mini's.

Omdat ik gestopt ben met de cursussen vond ik dat ik eens flink moest opruimen en plaats moest maken. Aangezien Luc enkele dagen met vrienden onderweg was, kon ik ongestoord mijn gang gaan.

Zo kwam ik in wat oudere tijdschriften patroontjes tegen, die ik altijd al eens had willen maken. 
Bij het borduren van het kleine alfabet bedacht ik, dat ergens in een doosje nog twee gipsen lijstjes lagen en ... natuurlijk paste het grootste exact om mijn abc-tje. Na even zoeken vond ik een klein roosje voor het andere lijstje.



Ze zijn geborduurd op 16 draads linnen (op een reepje wat langs de merklap van Geeske Suidema overbleef) met DMC kleur 815, één over één draadje.
De afmetingen zijn alfabet 3 x 5 cm en het roosje 2,5 x 3,5 cm.

Lieve groet,
Jeanny.

14 opmerkingen:

gracie zei

So very pretty....

lizrieka zei

Zo schattig. Een goed idee om weer eens door je spulletjes te lopen en te ontdekken welke schatten je nog hebt.

dikke knuffel van Liz

Anoniem zei

Wat leuk, Jeanny!
En ging je in plaats van opruimen toch weer borduren?
Fijn weekend!

Liefs, Gerry

Truus zei

Wat leuk deze borduurwerkjes! Zo blijft er weinig tijd over voor het opruimen.
Van deze kleine werkjes hou ik want ze zijn zo leuk voor kaarten om naar iemand te sturen.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Jeanny zei

Gerry eerst heel rigoureus opgeruimd, echt veel weggedaan. Dit ruimt ook zo lekker op in mijn hoofd. Daarna heb ik deze werkjes gemaakt!

Lida zei

Wat een lief stelletje is het geworden! Groetjes
Lida

Annelein zei

Wat maak je toch mooie borduurwerkjes. Het is elke keer weer genieten...

Bezig Plus zei

Schattig geworden.... Wat fijn dat deze mooie lijstjes nog lagen te wachten....
Steekjesgroet,
Anje.

P11otter zei

Wat een prachtige borduurwerkjes en die lijstjes maken het helemaal af!

Mirjam zei

Wie wat bewaart die heeft wat, is het gezegde, en zo zie je maar dat dat heel goed uit kan komen... Heel erg mooi weer...
Fijn weekend,
Liefs,
Mirjam

Anny zei

Wat een kleine lieverdjes!

Johanna Zweden zei

Wat een schatjes en mooi zo in die lijstjes
Groetjes uit Zweden

Hobbyrita zei

Zo mooi, zo fijn, passen perfect in de lijstjes, lief!
Grtjes, rita.

StitchinByTheLake zei

Very, very pretty! blessings, marlene