vrijdag 17 mei 2013

Update 4, merklap Geeske Suidema 1761.

Het wordt hoog tijd om te laten zien hoever ik ben gevorderd met de grote merklap van Geeske Suidema.
Zoals jullie weten, ben ik met meerdere projecten tegelijk bezig en vordert de merklap maar langzaam. 


In het middenstuk heb ik de voorletters van Geeskes vader geborduurd...


Rechtsonder is ook een stuk toegevoegd en ben ik zelfs toegekomen aan het borduren van een gedeelte van het 'grondje' van de merklap.


Nog een stukje dichterbij...


...en dit is het totale overzicht tot nu toe. Er is nog een heel eind te gaan.

Lieve groet,
Jeanny.

29 opmerkingen:

Anoniem zei

Jeanny, wat wordt die mooi. Wat een prachtige kleurtjes. Ik heb bewondering voor je dat je dat kunt. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

Anoniem zei

Mooi in die frisse kleuren!

Giovanna zei

Hij wordt echt schitterend!

Bertie zei

Je bent ver Jeanny, bezig zijn met meerdere projecten doe ik ook, dan houd je de intresse.
Ik heb het boekje besteld, het patroon had ik al en kijkend naar jou werk krijg ik de kriebels om ook te beginnen.
Lieve groetjes en fijne pinksterdagen met veel zon!

Anny zei

Nou, ik vind dat je erg hard opschiet met de merklap... hij is prachtig en echt Fries. Ik heb een grote Friese lap die ik in 1974 begon... en die is nog steeds niet af... dus je bent echt snel ;-) Gezellig weekend, Anny.

Elisa zei

Wat een mooie kleuren!

Unknown zei

Wat een prachtig werk gaat dit worden. Het lijkt me heel leuk om met die afwisselende kleuren te borduren.
Fijn weekend, liefs, Sonja

Margriet zei

Schitterend wordt je merklap. En bijna klaar ?
Lieve groet Margriet

marcella zei

schitterend Jeanny, die kleuren en de enorme hoeveelheid steekjes op de lap maken het tot een pronkstuk. Ik hoop de lap een keer te zien in Nijkerk.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Jeanny, jij mag het dan niet snel vinden, maar je bent al een heel eind. Het is inderdaad fijn om met meerdere dingen bezig te zijn. Is er wat afwisseling. Het wordt heel mooi.
Groeten, Joke

liefdevoortextiel zei

Je bent toch al over de helft, er zijn prachtige patroontjes te zien.

Noor zei

Mooie frisse kleurtjes gebruik je in dit borduurwerk. Warme groet, Noor

Gerda zei

Wordt mooi zeg, en mooie heldere kleuren! Groetjes, Gerda

marijna zei

Hij wordt erg mooi. Ik vind het kleurengebruik ook zo leuk. Maar je bent best al een eind.

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

het wordt PRACHTIG Jeanny..
veel borduurplezier!

Grit zei

So, so wonderful stitching.
Greetings from Germany, Grit

Anoniem zei

Ze wordt heel mooi Jeanny!
De kleurtjes zijn ook zo mooi!

Liefs, Gerry

Silvana zei

complimenti un lavoro molto interessante
silvana

Hobbyrita zei

Super Jeanny, het wordt ongelooflijk mooi en heel speciaal met een uitleg en betekenis van wat je maakt. Dat vind ik altijd heel interessant! Echt schitterend.
Groetjes, rita.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Zo mooi, die kleuren!!!!!!
groetjes
Wietske

twinpeakprimitives zei

Your stitching is extraordinary!
Well done!

Guusje, zei

O wat mooi en wat ben je al ver.

josé zei

Gauw bij gelezen bij je. Ik mag niet achter de computer eigenlijk. Helemaal dik en stijve hand.
Mijn hand heeft rust nodig.Ja dat ga ik nu krijgen.

Maar zag geweldige mooie dingen voorbij komen.

Dat boek moet ik nog bestellen prachtig staat op mijn lijstje.

De merklap word prachtig.

Liefs José Groetjes !!!

Creative Chaos zei

Ooooooooow , wat word dat een prachtige lap , die kleuren zijn zo mooi ..... ik heb nu echt geen zin meer om de mijne nog af te maken !! lol

liefs, patti

Carin zei

Prachtig !!

Hetti zei

MOOOOOOI Jeanny!!!
De aparte borduursteken geven het borduurwerk net dat beetje extra, waardoor je blijft kijken!
Veel borduurplezier en XXX Hetti

sylvia zei

wat ziet het er prachtig uit en ik heb het al meer gezegd: vind de kleuren superleuk!!
lieve groet, Sylvia

Anoniem zei

Hoi Jeanny,
De kleuren spatten ervan af! Wat een leuk project!
Groetjes mari-jan

Johanna Zweden zei

Wat word hij toch mooi, heb hem gezien toen ik bij jullie was, een onvergetelijke dag met een goud randje
Liefs Joke en een fijne week