dinsdag 7 mei 2013

Oefenstof, een nieuw boek.

Vandaag heb ik het nieuwe boek van Joke Visser en Walter van de Garde ontvangen met de titel "Oefenstof". Merklappen en andere vrouwelijke handwerken 1600 - 1920.




Het is een standaardwerk over meer dan 300 jaar geschiedenis van de 'vrouwelijke handwerken' in  Nederland met alle facetten van de traditionele merklappen en hun symboliek. De verschillende typen, de lokale en regionale karakteristieken, de gebruikte motieven, de betekenis en de maatschappelijke ontwikkelingen rondom  de merklap worden uitgebreid beschreven. Ook de stoplappen uit deze periode komen aan bod én de borduurlap die in de 19e eeuw de traditionele merklap vervangt.

Een mooi boek met als extra verschillende uitklapbare pagina's, waarop enkele mooie pronkrollen zijn afgebeeld.

ISBN 978-90-70108-91-5


Lieve groet,
Jeanny.

27 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Nou dat zal bij jou heel goed van pas komen. Mooi! pronkrollen, ik ben er gek op, maar heb er nog niet een af. Het komt ooit!
groetjes
Wietske

Bertie zei

Leuk Jeanny, ik wacht met spanning af, waarschijnlijk duurt het wat langer naar de UK.
Was het leuk in Veldhoven?
Lieve groetjes

Monica zei

Hé, wow, jij hebt het al, het is dus al uitgegeven. Ik heb hier op mijn agenda staan om vanaf 15 mei (als ik een of meer medestanders hier vind) een tripje naar Parijs te maken om haar tentoonstelling te bezoeken.

Elza zei

Het ziet er erg mooi uit.
Genieten dus.

Marianne zei

weer een leuke aanwinst Jeanny.
lieve groet, Marianne

marcella zei

Ik kreeg het ook vanmorgen, een komplete verrassing, niet dat het boek kwam maar wel de uitvoering! Schitterend! En echt iets voor ons ;)

Jeanny zei

Ja Marcella het begint al met de prachtig uitgevoerde omslag !

Annelies zei

Ook ik haal hem net na mijn werk uit de brievenbus.
Heerlijk dat ik binnenkort een aantal vrije dagen heb. Ik ga me niet vervelen.

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

de post is hier óók juist geweest..
..ben er erg blij mee :-) !!
groetjes, Petra

Anoniem zei

Dat lijkt me een heel mooi boek en een prachtig naslagwerk.
Daar zul je heel wat informatie uit kunnen halen.
Dankjewel voor de tip.
groetjes,Truus uit Drenthe

Lida zei

Bedankt voor het nummer en geniet van dit bijzondere boek! Groetjes
Lida

Bertie zei

Ik wacht met spanning af Jeanny, ziet er mooi uit.
Lieve groetjes

Phebe and Jane zei

Dat lijkt me een mooi boek. Dank je wel voor de tip.
Groetjes,
Marian

Tony zei

Hallo Jeanny, Het lijkt me een mooi boek boek. Vooral dat er pronkrollen instaan.Groetjes Tony

marian'ne m zei

Schitterend naslagwerk !!

En de hij ziet er zo leuk uit, ben er mee in mijn SAS !!;-))

Guusje, zei

Ik lig ook bij de brievenbus te wachten het lijkt me een prachtig boek.

Balsemien zei

Dat lijkt me een prachtig boek, bijna een naslagwerk zo te lezen!
Lieve groet!

liefdevoortextiel zei

Weer een nieuwe aanwinst, geniet ervan!

Mirjam zei

Hoi Jeanny,
Koren op jouw molen natuurlijk Jeanny, wat zul jij hier van genieten zeg. Het lijkt me een super mooi boek.
Ik wens je een heel mooie dag,
Lieve groet,
Mirjam

Carin zei

Lijkt me interessant boek.

Anny zei

Oh, die gaat meteen op m'n verlanglijstje... lijkt me een prachtig boek!

Marion zei

Jeanny dit is een mooi boek om lekker in de tuin van te genieten.

Veel leesplezier.

Lieve groetjes van Marion

Elizabeth zei

Wat een mooi boek, dat is echt goed aan jou besteed, Jeanny!

Anoniem zei

Veel leesplezier!

ine zei

Hier lag het dinsdag ook in de bus!

Wat hebben wij toch een geweldig leuke hobby ;-)

groetjes

sylvia zei

hier ligt ie ook, hoor, wat een prachtig boek, he?!

MarianneD zei

Mooi boek he? Ook hier klepperde de brievenbus...;-)